jakiś czas temu (czerwiec 2017) ogłoszono bardzo ciekawy przetarg:
Gmina Góra: Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Rewitalizacja wieży byłego kościoła ewangelickiego w Czerninie".
Urocza, prawda?
Przedmiot zamówienia został opisany następująco:
"III. Opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Rewitalizacja wieży byłego kościoła ewangelickiego w Czerninie”.
Wieża, objęta inwestycją, znajduje się na działce o numerze ewid. 155, w obszarze historycznego ośrodka miasta Czernina, wpisanego do rejestru zabytków decyzją A/3484/508 z dn. 1.12.1958 r., jest również indywidualnie ujęta w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Obiekt, jak i obszar podlegają ochronie konserwatorskiej na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r., poz. 1446).
Zakres inwestycji:
Wykonawca opracuje dokumentację projektowo-kosztorysową dla przedmiotowej inwestycji,
z podziałem na 2 etapy, z których każdy winien obejmować poniższy zakres:
I etap:
1. Analiza archiwalnych materiałów ikonograficznych;
2. Inwentaryzacja i ekspertyza stanu technicznego;
3. Rekonstrukcja drewnianej więźby dachowej;
4. Wykonanie obróbek blacharskich;
5. Pokrycie połaci dachowej blachą cynkową;
6. Wykonanie instalacji odgromowej.
II etap:
1. Konserwacja elewacji polegająca na oczyszczeniu, uzupełnieniu ubytków cegieł oraz zapraw
i spoinowania;
2. Odtworzenie stropów oraz schodów drewnianych;
3. Projekt adaptacji obiektu do pełnienia funkcji użytkowych - planowane przeznaczenie wieży – punkt widokowy, instalacja elektryczna.
Koncepcję rewitalizacji wieży należy przedstawić Zamawiającemu celem jej zatwierdzenia przed ostatecznym opracowaniem całości inwestycji.
Obowiązki Wykonawcy:
a) opracowanie niezbędnych map,
b) opracowanie inwentaryzacji obiektu – 2 egz. w wersji papierowej,
c) ekspertyza stanu technicznego - 2 egz. w wersji papierowej,
d) opracowanie przedmiarów robót – 2 egz. w wersji papierowej,
e) opracowanie kosztorysów inwestorskich - 2 egz. w wersji papierowej,
f) opracowanie Szczegółowych Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – 2 egz. w wersji papierowej,
g) opracowania wytycznych do planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia (BiOZ) – 2 egz. w wersji papierowej
h) opracowanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany, wykonawczy) wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę – 6 egz. w wersji papierowej,
i) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku DWKZ we Wrocławiu.
j) dokonanie wszelkich sprawdzeń w terenie, uzyskanie niezbędnych uzgodnień, zatwierdzeń, wymaganych decyzji, w tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu.
k) przekazanie kompletnego przedmiot umowy również w wersji elektronicznej na nośniku CD w formacie PDF, umożliwiającej opublikowanie zamówienia publicznego w Internecie – 2 szt. CD, z zastrzeżeniem, że przedmiary winny być zapisane w odrębnym pliku, a kosztorysy winny być przekazane w plikach podstawowych programu do kosztorysowania w formie szczegółowej.
l) pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych na zasadach opisanych w projekcie umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ."
Dla osób niezorientowanych w zakresie oraz kosztach jakie to generuje - należy wykonać następujące prace i -po prawej- ich szacunkowe ceny, nie wygórowane:
konstrukcja | 5000 | |
bad gruntu | 600 | |
sanitarne | 1200 | |
elektryczne | 1200 | |
mapka do celów | 600 | |
rezerwa | 2000 | |
uzgodnienia | 800 | |
koszty | 1000 | |
inwentaryzacja | 3000 | |
kosztorysy | 700 | |
ocena techniczna budynku | 1000 | |
nadzór autorski | 3000 | |
odstępstwo ppoż | 7000 | |
badania konserwatorskie | 5000 |
Daje to wstępną kwotę 32 100 zł netto. Tyle że architekt tez coś musi zarobić a w szacunku nie jest uwzględniony.
Dodatkowo - Zamawiający nie zapewnia nic, w obiekcie nie ma komunikacji pionowej, więc do badań konserwatorskich, ekspertyzy, do inwentaryzacji - trzeba liczyć się z koniecznością wynajmu strażaków lub podnośnika, co także nie zostało uwzględnione w wycenie. A gdzie czynności formalne? gdzie ustalenia z Konserwatorem?
Kto wygrywa? Ano nikt..
Budżet na to przeznaczony - całe 10000 tys zł brutto.
Budżet na to przeznaczony - całe 10000 tys zł brutto.
Poszaleli.. a może oszaleli?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz